11 mars 2011

Härliga fredag

Idag är barnen utstationerade på olika håll. En är på ryhov för medicinering och en är hos syster yster. Kände att jag behövde tagga ner lite. Har varit fullt ös ett tag nu. En massa läkarbesök med strul inbakat. Sjuka barn där emellan. Dessutom mycket att tänka på också. Har fått lite svårt att koppla bort det som måste hinnas med. Snart är det dags för kontroll i stora staden för tjejerna med. Det finns en del grejer jag vill ta upp med bl.a. sjukgymnasterna och lite annat smått och gott. 
Och här hemma är jag alldeles själv. Ja, om man inte räknar med katterna och hundarna förståss. Passar på att plocka utan och fixa. Sen dra snabeldraken runt i huset. Måste hinna med att skura golven också. En sväng ner till tvättstugan hinner jag säkert också. Annars får jag väl ta med mig en av hönorna sen när den första kommer hem. 


Hade tänkt att jag skulle åkt in och tagit lite prover idag också. Men eftersom jag redan hade tagit min medicin, fick jag snällt stå över till på måndag istället. Skulle ha tagit proverna i tisdags. Men då var jag med tjejerna på medicinering. Så det hanns inte med. Misstänker att dosen är lite för låg. Börjar må lite likadant som jag gjorde innan jag fick reda på att jag hade giftstruman. Nu ska ju körteln vara "avstängt" och rätt mängd hormoner ska tillsättas på konstgjord väg. Avancerat riktigt. Sen väntar jag på kallelsen från kirurgen, för operationssamtal. Det kan ju bli spännande.


Det är så härligt att solen skiner idag. Man blir så pigg och glad. Bra musik i sterion gör ju inte saken sämre. 
Ikväll blir det mys med familjen. Uppskattar verkligen helgerna då vi blir samlade. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar