31 mars 2011

Läkarbesök

Idag fick jag ta mig en tripp till Eksjö, för att träffa en kirurg. En kirurg som troligtvis som ska skära i mig sen. Sen som tur är. Inte inom dom närmsta veckorna. Men innan sommaren blir det. Tur det men samtidigt obehagligt nära. Så nära att jag känner att ångesten kryper sig på mig. Det som skrämmer mig mest är om jag kommer att få panik innan sövningen och hur jag kommer må efter operationen. Vill vara förberedd på allt innan, så jag slipper överraskas negativt sen. Men jag tror att om jag klarar sövningen utan att gripas av panik, så går nog timmarna på uppvaket bra med. Då är det liksom redan klart ju. Men det fanns ett par komplikationer också. Heshet i flera månader och kalkbrist. Men det är inget jag oroar mig för. Har ju inget val. Operationen måste bli av. Det är bäst så, säger läkarna. Mötet m läkarna gav mig ingen trygghet tyvärr. Men som tur va fick jag trygghetskänslan hos narkosläkaren efter. Fick ta blodprov och blodtrycket. Nu tänker jag inte grubbla så mycket. Utan må bra och njuta. Vill inte förstöra flera veckor genom att gå och fundera och oroa mig. Det är bara onödigt.
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Är nog bättre om det inte går för många veckor innan det är dags. Dessutom hör det till att man är nervös inför något man aldrig upplevt tidigare. Dock ska du kunna få lugnande inför sövningen + att de brukar informera rätt bra om hur allt går till. Tror säkert även att du kan få hjälp om du skulle må dåligt när du vaknar upp. Är helt övertygad om att det kommer gå jättebra iallafall! Och som du skriver: Lite heshet ett par veckor kan ju det hela vara värt, om du sedan kan få må bättre!

    Försök dock att inte stressa upp dig så mycket inför detta och allt annat. Är säkert lättare sagt än gjort, men du fixar det!!! :-)

    /Kram!!!

    SvaraRadera