27 oktober 2011

Nöjd

Jag är så nöjd över mitt liv. Det trots stundtals ångest och oro över barnen. När dom bryter sig eller är sjuka. Då kan det kännas riktigt tungt. Men det är övergående.
Men annars då. Jo då är det strålande. Jag har fått möjligheten (tack vare andra) att jobba med mina barn. Få vara mina barns assistent. Vilken gåva det är att få följa sina barns utveckling. Så som jag får. Och dessutom får jag syssla med min hobby (baka och dekorera tårtor) medan tjejerna är på dagis. Det bästa av två världar. När dom sen kommer hem är det full rulle och det ska pärlas, gåtränas, dega m playdo m.m.
Och jag tror att mina barn kommer att bära med sig tryggheten och närheten till mig som mamma och framförallt oss som föräldrar. Att alltid finnas där och stötta och finnas när man behövs. Inga mastodont dagar på dagis. Men framförallt vara där aktivt. Se barnen och lyssna när dom har något att säga.

Och det är inte heller fel att barnen är näst intill lika intresserade av att baka och skapa som jag är. Vi kan sitta lääänge och dega och göra blommor, trycka bokstäver m.m. med så väl playdo som sugarpaste. Och man märker hur väl dom sitter och betraktar när jag skapar. För framförallt Linnea vill göra likadant. Och hon gör likadant med bra resultat. En framtida jobbpartner kanske. Baka och göra dekorationer klarar man trots att man är rullstolsburen. Ebba blir nog sjuksköterska eller något sånt. Mer om det en annan dag.
Nu ska jag mysa med maken. 4 år som förlovade idag.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar