4 oktober 2011

Söta gubbar




Ebba har gjort den blå och den bruna gubben. Den blå fick glasögon och den bruna har bedårande ögonfransar. Linneas lilla gubbe verkar sträcka sig efter något.
Måste säga att det är underbart att sitta och titta när dom målar.

Igår övade vi även på alfabetet. Dom flesta verkar dom kunna med viss tveksamhet. Vi skrev även namn på ett papper som dom sen fick skriva av under namnet. Ebba skriver övervägande bak och fram. Och nu har hon även börjat skriva med början från höger till vänster. Men det är normalt. Så jag bryr mig inte om att kommentera det till henne. För det roliga är att dom skriver bokstäver och ord. Inte hur fint eller om det är åt rätt håll eller inte.
Linnea kan sen ett tag tillbaka också skriva sitt namn. Det bara hände. Från att ha inte brytt sig, till att helt plötsligt kunna skriva hela sitt namn. Underbart!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fina "gubbar" dina barn har gjort :-) Jag bloggade faktiskt om mina barns teckningar i går. Jag har ramat in dem och satt upp dem i köket. Konstverk som gör mig glad varje dag :-)

    SvaraRadera