18 juni 2012

Vårt stora kök

Älskar verkligen storleken på vårt kök. Hela 42 kvadrat. Underbart!! I de lägenheter jag bodde i när jag var liten/yngre var så små och trånga. Likaså det kök vi har i huset vi bor i nu. En liten "korridor" med skåp åt båda hållen och sen en liten plats för bord och stolar. Hua, vad trångt. Och eftersom Ebba och Linnea använder rullstol och rullator dagligen, så behövs ytorna mycket. Det ska bli så lyxigt med yta.

Vi är rätt nöjda med färgen i det nuvarande köket. Så vi valde efter det. Exakt blev det inte. Men snarlikt. Det kommer inte riktigt vara en rätt färgnyans ni ser på vissa kort. Har tagit hur många som helt och bara enstaka blev hyfsade.

När jag hade målat 1 1/2 gång, tog färgen slut. Skickade bud att köpa ny färg. Olika märken, trots samma recept. Ger olika nyanser på färg. Det var inte skoj. Så målning av kök har vilat halva helgen för mig. Skönt!! Behövde nog en paus.
Nu har jag börjat igen. Segt men rätt okej. Så nu har jag lite, lite mer än en vägg kvar att måla. Den som har 4 fönster, 4 element och 4 ventilationer.
Det kommer ta tid. Men mycket att måla.

Vi passade på att montera ihop dom flesta skåpen till köket istället, nu när vi inte haft färg till väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar