1 juli 2012

Utebilder och annan renovering

Nu är ytterdörren bytt och rampen är på plats. Det saknas lite räcken. Fler är beställa. Så än så länge får pallar fungera som skydd.

Det är så underbart att tjejerna kan åka ut och in själva självständighet på hög nivå.

Hissen i hallen är monterad och klar. Ebba och Linnea har provat att åka själva. Det gick precis att nå knappen i hissen för att åka upp el. ner. Var lite brydd över att tjejerna inte skulle nå knappen. Då skulle vi fått åka med varje gång. Onödigt!


Inne händer det lite här och var just nu. I badrummet monterar vi dit handfat och toalett. Tror rörmokaren kommer i morgon och kopplar in vattnet.
Tvättstugan har fått en diskbänk.

Har börjat måla ett av sovrummen uppe. Det kommer gå i grönt, svart och vitt. Önskemål på inredning strömmar in och jag försöker uppfylla så många jag kan. Kuddfodral önskas sy i ett visst tyg. Och med det spinner min syglädje vidare.
Tror att jag vet vad jag gör hela hösten.

Nu blir det en tur till tvättstugan. Tvätten tar visst aldrig slut.

Oliver vilar medan regnet öser ner utanför
Vår nya dörr. Fasaden ska fixas färdigt framöver.
Hissen monterad och klar
Ebba provkör rampen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar