13 november 2012

Struktur

Jag är en person som behöver struktur i mitt. Och framförallt i vardagen. Särskilt i och med att jag är hemma när tjejerna är på dagis och sen dessutom jobbar i hemmet.
Det blir lätt att man går och "dräller" här hemma. Man kanske tar hand om disken och och slänger i en maskin tvätt. Skulle förvisso kunna storstäda hemmet nästan varje dag. Det skulle bli tråkigt i längden. Precis som alla andra hushållssysslor man gör dagligen.

Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete!

Så nu ska jag börja göra små listor med "akuta" saker som behöver göras. En lista för mindre akuta saker och en lista för ROLIGA saker jag VILL göra. Högst på roliglistan står gjuta tvålar med barnen.
Kanske skulle ta och starta något roligt projekt. Ett som inte är så stort men ändå tar några dagar att slutföra.

Jag märker att jag är tröttare om dagarna nu. Trött när klockan ringer på morgonen och trött tidigt på kvällen. November är mörkret och trötthetens månad.
Ska ta mig i kragen och börja promenera och cykla igen. Det hjälper förhoppningsvis mot tröttheten.

Nu ska jag titta på galna House. Sen väntar sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar