25 januari 2013

Tårta till mig själv

Det är till mig själv som jag provar det jag har lust att skapa för dagen.
Har funderat dom senaste två veckorna på olika idéer. Så mycket man vill göra. Men så lite tid. Skor kanske inte är det första man förknippar med mig. Och framförallt inte en sko som egentligen är en barnsko till en kvinna i sina bästa år. Men, men. Det var det jag var sugen på att göra. Övning ska ju ge färdighet sägs det.
Knapparna har jag gjort ur en silikonform. Smidigt och riktigt enkelt. Döttrarna på 5 1/2 fixar det galant.
Enkla och inte allt för tidskrävande dekorationer i limegrönt och blå (lite åt det turkosa).

Fuskade och köpte bottnar idag.
Tårtan innehåller två lager ananasmousse och två lager kokosmousse. Två smidiga och snabba fyllningar. Första gången jag provar att göra ananasmoussen. Ska bli intressant att smaka på tårtan i morgon. Det stod nämligen i receptet att ananasmoussen smakar mer om den får stå och "dra" över natten. Recept ska jag försöka lägga ut så snart jag kan.
Såg nu att jag helt glömt bort att ta kort på tårtan när jag spackat den med marshmallowssmörkrämen innan locket åkte på.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar