1 februari 2013

Tror jag är på gång

Dom senaste veckorna har jag insett att träning för mig är nödvändig. Eftersom det blir mycket tunga lyft. Vet inte ens hur många lyft det blir per dygn. Man tappar räkningen.
Dessutom känner jag en viss längtan efter att träna. Fast inte precis innan jag har tänkt träna. Då tycker jag att det är allmänt trist och soffan är väldigt skönt.
Har börjat cykla på motionscykeln igen. Hittar bra tillfällen när det passar väldigt bra. T.ex. när tjejerna leker i sitt rum alldeles i rummet bredvid där jag cyklar. Eller när dom lagt sig på kvällen eller är på dagis. Även cyklingen har gått bättre och bättre.
Har även fått ett träningspass, skräddarsytt för mig och min behov. För mina problemområden. Axlar, armar, bröst och rygg.
Idag blev det just det passet. 10 min på gåbandet, tre styrkeövningar, 10 min på gåbandet och sen tre övningar till. Efter dagens pass kunde jag knapp gå ner för trappan för att släppa ut hundarna.
Lade även till några övningar jag fått från min sjukgymnast.
Så nu får jag se om jag kommer ur sängen i morgon bitti.

I morgon har jag tänkt att testa att simma några längder i simhallen. Vill se vad nacken säger om det. Simning skulle vara bra för min sletna kropp. Om den ska hålla x antal år till, så är det hög tid att jag börjar ta hand om den nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar