24 mars 2017

Unna mig själv för en gång skull

När man har barn med handikapp får man helt enkelt stå tillbaka som person. I alla fall får jag göra det. Den tid jag har till mitt eget förfogande är den tid Ebba och Linnea är i skolan. Då ska jag hinna allt som jag inte kan göra obehindrat när dom är hemma. Och när dom är i skolan måste man vara beredd att ta emot samtal att någon har trillat och troligtvis brutit sig. Så full beredskap 24/7. 
Men nu i alla fall eftersom den veckan varit lugn, utan läkarbesök och smärtor eller sjukdomar, unnade jag mig riktig kvalitetstid.
I måndags fick jag nys om en bra massör från personalen i simhallen. Behövde hitt en ny eftersom den jag gått till innan hade ett fullsketet schema.
Ringde i tisdags och fick en återbudstid på onsdagen. En hel timma hade hon. Så underbart och häftigt eftersom hon gjorde en massage som jag aldrig testat innan. Eller skulle man man mer kunna säg "handpåläggning". Kraniosakral terapi tror jag det heter. Hon la sina händer stilla mellan massagebänken och kroppen. Jag trodde hon rörde dom i vågor. Men det gjorde hon inte.
Efteråt tilltog huvudvärken som jag räknade med. Gick och la mig och sov med hundarna 1,5 timma. Det var gött!
Sova middag är underskattat!
Dagen efter hade jag fortfarande lite huvudvärk och spänningar. Men kände mig lugn och avslappnad. Skulle gissa att det krävs ett antal ggr innan det mest är borta. 
På onsdagen hade jag lyckats att knipa  en elevtid på en nagelsalong i grannbyn. Har länge funderar på att fixa naglarna. Men inte haft möjlighet. Men nu fick jag till det. Så himla nöjd blev jag! Och det funkar finfint att både torka sig i röva och städa med dom på. Funderar redan ny på hur jag vill ha dom nästa gång när det är dags att fixa utväxten. 
Behövde verkligen att få unna mig själv detta! Och kommer fortsätta unna mig både massage och nya naglar. 
Hoppas ni får en bra helg!! För det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar