17 januari 2012

Sjuk

Är inne på min femte vecka nu. Var hos läkaren igår eftersom jag haft ont i bihålorna i två veckor nu. Kände att jag inte orkade mer. Energin är nästan lika med noll. Vid jul och nyår hade jag riktigt ont i halsen och rejält slemmig i halsen. Men trodde att halsontet som jag tyckte kändes mer utanpå än inuti halsen berodde på spända muskler. Läkaren jag var hos igår trodde att jag hade haft halsfluss, som sen övergått till bihålsinflammation och öronimflammation. Har även känt smärta mellan bihålorna och örat. Har fått nässpray som ska ta bort inflammationen. Halsflussen har ju läkt ut av sig självt. Inte undra på att jag mådde dåligt och tyckte att det kändes som om jag skulle kvävas på nyår..
Har även varit och fått underbar massage i Nässjö för mina spända muskler. Kanske inte var så bra just då, för en vecka sen. Men kände att jag var tvungen att gå. Ska gå ingen om ett par veckor. Massören som tryckte och knådade, var jättebra och trevlig. Och hon kunde bara konstatera att musklerna var otroligt spända. Det märks att kroppen far illa av bärandet på tjejerna. Även om man inte gör det så mycket längre. Och sen alla lyft varje dag man gör.
Önskar bara att man fick vila sig frisk. Men det är lättare sagt än gjort.
Nu ska jag bädda ner mig och vila några timmar till tjejerna kommer hem från dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar