27 augusti 2013

Rutiner

Det är så underbart med rutiner. Klockan ringer 5:50. Snoozar till 6. Väcka tjejerna. Fixa med dom äta frukost tillsammans. Det är väldigt mysigt, så vida man inte behöver tjata på dom. Men förstår att det är nytt och ovant. När dom gick på förskolan, åt dom frukost där och hann bli hungriga innan frukosten. Nu går dom i princip från sängen till frukostbordet.
Halv åtta kommer taxi. Är vi inte riktigt klara vid halv, skiter jag i det. För skolan börjar inte för än tio över åtta. 
Har aldrig varit med om att skolan fått rätta sina skoltider efter taxi. Tjejerna är i skolan 7.45. Och börjar 8.10. Dom slutar 13.20 och taxi kommer 13.20. Alltså får alla taxi/skolskjutsbarn avbryta lekstunden tidigare än dom andra för att kunna komma hem. 
Innan hade jag en fantastisk person som jag kunde ringa till ang. taxiproblem el frågor. Men nu när tjejerna går i skolan, så kan inte hon hjälpa mer. 

Nu när det har varit så fint väder, struntar vi i att gå in. Antingen tar vi en glass el så äter tjejerna upp sin frukt som blivit kvar sen skolan. Tjejerna pysslar med djuren, leker i sandlådan och annat roligt.
Igår grillade vi. Man vill verkligen få ut det sista av sommaren nu. 

Medan tjejerna är i skolan brukar jag dona här hemma. Är väl inte über effektiv. Men får rätt mycket gjort i alla fall. Ljudbokslyssnandet har upptagits igen. Just nu plöjer jag igenom böckerna om isfolket. 

Nu ska jag ta och fortsätta med mina bestyr, roliga som tråkiga. Plockandet tar visst aldrig slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar