16 augusti 2013

Få dagar är dåliga dagar och höns

Försöker göra dagarna till bra dagar. Njuta av stunden och leva här och nu. Det går rätt så bra. Sommarlovet är över och snart väntar jobb och skola. 
Försöker låta bli att tänka på energitjuvarna i min närhet. De som bland annat inte kan hålla sig till sanningen. Fast lögnerna kanske är deras sanning. 
Skulle bara vilja kunna släppa och låta det vara. Jag vet ju hur det egentligen är. Men blir så frustrerad över hur dant folk det finns. Att bre på och försköna och höja sig själv till skyarna. Why?? 
Nu har dessa människor tagit alldeles för mycket tid och energi redan.

Idag har vi varit på inskrivningssamtal på tjejernas skola. Tror tjejerna kommer trivas bra där. Dom känner sig redan som hemma där, tack vare alla besök och alla snälla fröknar som hälsar på dom och pratar med dom. 
Ska vara med ett tag i skolan, tills alla (assistenter och tjejerna) känner sig trygga i den nya situationen och med varandra. Och att jag känner att det kommer att funka. Och det tror jag att det kommer att göra. Måste och vill tro det. 

Har fått nya familjemedlemmar här hemma. Ni på fb har redan sett dom. 

Signhild

Från vänster: Magnhild och Gunhild

Linneas Yohio (svarta) & Ebbas Ella



Deras hem som vi har renoverat och fixat hundgårdssektioner till. 

Nu ska dom bara acklimatisera sig och vänja sig vid oss. Har redan plockat två små ägg som vi har bakat kladdkaka av.  

Ikväll satte jag mig och sydde ett skynke som ska vara till en dörröppning som saknar dörr och dörrfoder. Min symaskin har bråkat och tråden på undersidan har bara trasslat. Men nu lyckades jag lösa problemet. Så då ville jag sätta igång med en massa projekt. 


Så här blev det. Allt efter önskemål.

Nu ska vi stoppa två små trötta brudar i säng. Tack och God natt!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar