19 augusti 2013

Skolstart

Tjejerna har väntat och längtat i flera år på den här dagen. Så nu var den äntligen här. Lite stressig på morgon. Frukt - check, regnkläder - check, extra kläder - check, naglarna klippta - check.
Taxi som inte hört av sig inför skolstart, dök upp 7.30. Eftersom jag och pappa T skulle vara med idag, så valde vi att köra själva. Men i morgon åker dom taxi. Skönt att det var en "känd" chaufför som ska skjutsa dom till skolan. 

Dagen har gått över förväntan. Tjejerna har varit så duktiga. Ätit lunch i en fullsatt matsal, lekt ute på raster, satt upp planscher på sin handikappstoa, så den skulle bli lite trevligare.
Litar helt och fullt på den ena assistenten. Om vi hade två sånna, hade inte jag behövt vara med mer i skolan. Men är lite oroad och bekymrad över hur det kommer att gå med den andra assistenten i kombo med tjejerna. Dom väljer bort henne och hon svävar iväg och hjälper andra och gör annat. Efter skolan berättade båda tjejerna spontant för mig vad dom tyckte inte hade gått så bra. 
Så nu vet jag vad jag ska ta upp med fröknarna i morgon. 
Allt för att deras skoldagar ska bli bra och funka rent praktiskt. 
Det var många nya intryck idag för töserna. Tror nog att dom hade en riktigt bra dag. Många skratt på rasterna och i leken blev det.

Valde att dra mig undan en stund när det var dags för lek. Kände att jag inte behövdes just då. Vilket är bara positivt. Dom behöver mig så mycket annars. Assistenterna fanns till hands och leken pågick för fullt. 

I morgon är en ny skoldag med nya förutsättningar. 
Nu väntar sängen på mig. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar