21 januari 2015

Mör

Pga all "härlig" snö som kommit ner dom senaste dagarna, krävdes det lite skottning idag. Framåt kvällningen hade Ted kunnat ta det lätt och smidigt med fyrhjulingen. Det var ändå någon DM tjockt. Framför huset har vi en asfaltsplan som är väldigt stor. Den skottade jag med skyffel idag. Började med en snösläde. Men eftersom jag var sååå duktig och backade på den en gång, är den inte så bra längre. Böcklig!! Så istället tog jag helt enkelt en skyffel och körde framför mig och byggde upp höga vallar ut med staketet. Det tog mig lite mer än två timmar att skotta. Och då lämnade jag två mindre ställen till Ted. Och enligt Viktväktarna har jag här med skottat ihop 11pp. Nu är jag rejält öm i kroppen och mör. Så där skönt trött. 
Veckans vikt var -6 hg. 6,5 kg sammanlagt nu. Det är många smörpaket det. 

1/3 del gjord på bilden.

Äta mellanmål ute är mysigt. Sen bus och lek i snön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar