28 december 2012

Favorit i repris

Vi den här tiden förra året mådde jag piss. Vilket till viss del berodde på halsfluss och bihålinflammation. Linnea har varit snorig länge och sen strax innan jul ont i halsen.
Syrran med fam var inne på VC igår och idag och tog streptokockprov. Vilket resulterade i fyra positiva svar. Ringde och fick tid till Linnea idag. Även hon hade halsfluss samt bihålinflammation. Eftersom jag känt mig hängig och haft problem med halsen ett tag fick även jag testa mig. Positivt svar hos mig med. Så då var det bara att ringa dit resten av familjen för halsprov.
Där blev det fyra negativa svar. Skönt! Men efter en noggrann koll på Ebba, blev det penicillin för henne också.
Nu ikväll fick Nea 39,5 graders feber och blev riktigt hängig.
Nu hoppas jag att vi blir lite piggare och friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar