24 augusti 2014

Låsning

Jippie, hurra! Eller kanske inte. Pga extra många lyft på Ebba sen hon bröt armen på semestern har jag igen, för sjuttioelfte gången dragit på mig en låsning i höger skulderblad. När jag vrider på huvudet gör det liksom ont innanför skuldran. Axlarna känns som stenblock och det känns som någon har spänt ett spännband runt huvudet. Så i morgon bitti är det dags att ringa sjukgymnast och massör. 
Tänk om det skulle ha varit roligt och fartfyllt att träna styrka. Cykla, ct och annat där man rör på sig är rätt skoj. Men göra repetitioner x 3 och ett gäng olika sorter är inte roligt. Hade jag skött mig och gjort plankan, kissande hunden, sit ups och alla de andra övningarna som ska stärka bålen, hade jag sannolikt orkat lyfta bättre och fler lyft innan det skiter sig. 
Har suttit med massagekudde på ryggen och ormsalvan smörjs flitigt. Och givetvis värktabletter i form av ibumetin. Tanken är väl att slippa den dagliga huvudvärken som kommer. Skönt det skulle vara att få slippa den. Känna sig pigg och glad.

Salvan med orange text är riktigt bra. 

Om någon har några ROLIGA styrkeövningar att dela med sig av, hojta till. Jag är väldigt mottaglig för hjälp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar