19 augusti 2014

Skolstart

Vilka stora tjejer vi har, jag och T. Dom har verkligen tagit ett stort utvecklingskliv nu över sommaren. Det är så kul att se dessa förändringar. Fast jag bävar lite för tonåren med allt vad det innebär. Jag vet ju själv hur jag var. 
Men så igår var det dags att börja i ettan. Första klass!! Att gå i skolan på riktigt. Nu börjar det. Mer jobb vid bänken och mindre lek på golvet. Både nya och gamla klasskamrater och ett annat klassrum. 
Tror inte varken Ebba eller Linnea var jättenervösa i går morse. Inte på söndagskvällen heller. Lite pirrigt så klart. 
Jag var med i skolan ett par timmar på morgonen. Dom hade så mycket att berätta när dom kom hem. När dom väl kom hem vill säga. Vad jag vill säga om taxibolaget håller jag för mig själv just nu.
Dom fick färgpennor, sudd och blyerts. En ritbok att rita vad dom känner för i. Att få lägga det i sin "egen" bänk var stort. Lika stort var det att få ta med sig en rulle med bänkpapper att få lägga ut i bänken. Kan fortfarande minnas hur jag kände det när jag började ettan. Om några år är det trettio år sen.  
Har en känsla av att det kommer bli bra i skolan för tjejerna. Jag vill och måste tro det i alla fall. Härliga och lyhörda fröknar har dom, vilket känns bra och tryggt. Hoppas det fortsätter så här bra nu. 

Tror faktiskt tjejerna har saknat skolan och sina kompisar nu det sista på lovet. 
Idag blev jag extra stolt över Linnea, som gav bort halva sin banan till en tjej som inte hade med någon frukt till skolan. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar