11 maj 2016

Legat på latsidan

Nu äntligen är vi på g med tjejernas träning igen. Det som behövs mest just nu är konditionsträning med inslag av styrka. Det är inga avancerade grejer egentligen. Men å andra sidan är det svårt att komma på roliga grejer som ger variation och är skoj. Det ska motivera att vilja göra det fler gånger. Sen ska den vara anpassad utifrån att tex Ebba inte kan gå och Linnea kan. Har några idéer som jag ska spinna vidare på. Men ibland kör man fast i samma gamla spår. 
Ebba tränar armen/armarna i skolan efter ett schema hon fått från sjukgymnasten.
Igår fick det bli 10 min cykel här hemma och 10 min rullstolsrace för tjejerna. Varierande tempo för att det skulle bli roligare. Tog tiden och "distraherade" Ebba och Linnea vid varvbytet med olika saker som att jag ville veta som olika favoritsaker. Lekar, frukt, färger, mat m.m. Att köra varv på varv här hemma är inte så roligt när man är inne på 30:e varvet och måste köra lite till.
Idag är det lite svalare ute. Så i morse  bestämde vi att det får bli en cykeltur i samhället istället för inne. Är innerligt tacksam för de cyklarna tjejerna har. Som vi fick en otrolig hjälp från sjukgymnasten att få beviljat.
När Ebba fick sitt träningsschema, fick hon även en almanacka där hon klistrar olika klistermärken beroende på vilken träning hon gjort. Såklart blev Linnea avundsjuk. Inte så konstigt. Så igår lovade jag att jag skulle börja på en till henne också. Det var lite pilligt till en början. Men också kul.
Ebba har hästar på sin almanacka. Linnea önskade delfiner. Och så fick det bli.
Här är resultatet:
Så nu är det bara att fortsätta med resten av månaderna...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar