8 maj 2016

Sommarvärme

Alltså den här helgen har varit helt underbar. Långlediga. Fast ledig vet jag inte om jag varit. Men helt underbart med shortsväder. Idag har solen tagit minsann. 
I torsdags var vi hos en av mina syrror och umgicks. Tittade på en färskt föl och en massa fina kossor. God mat och lek för barnen.
I fredags fixade vi här hemma i trädgården. Rensade landet och började fixa poolen. Åt grillat på altanen. Så gött!! Nu är verkligen tacosäsongen över och grillsäsongen påbörjad. En sväng på marknaden i stan hann vi med också. Där handlade vi de obligatoriska kokostopparna och lite marknadsgodis. Linnea köpte sig ett par dödskalleörhängen också. De ska hon premiärinviga imorgon när brudarna ska på bowlingkalas. Ebba har valt att vänta med att ta hål i öronen. Hon får välja själv när och om hon vill ta. 
Idag gjorde T lite grävjobb åt samhällsföreningen på fm. Så då fick jag och the girls roa oss själva. Innan jag ens hann hoppa ur morgonrocken hade dom dragit ut för lek. Sen fick jag titta på en dansuppvisning dom hade övat på. 
Vi tog en promenad bort till näridrottsplatsen och härjade runt ett tag. Körde datten och lite sandlådelek. När inte det var roligt längre bar det hemåt för att äta glass. Sen ville dom gunga och fortsätta leken i sandlådan här. 
I eftermiddags blev det grillat på altanen med lillasyrran med fam. och svärpäronen. Barnen lekte och busade rund med vattenpistoler och såpbubblor. Hoppas värmen är här för att stanna. Var helt underbart att kunna sitta ute till efter åtta. 
Innan läggdags varvade vi ner i soffan med paddor och film. För min del blev det virkning. Virkar en grej till Ebba just nu och sen ska Linnea få en nästan likadan. 
Nu borde John Blund komma snart. Så det är nog dags att avrunda. 
God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar