30 juni 2016

Regn och rusk

I eftermiddag och kväll har det inte gjort annat än regnat. Hade det varit för några veckor sen, hade jag suttit kvar i soffan och glott i telefonen. Efter en koll i fitbit appen insåg jag att en promenad behövdes. Har som mål att i alla fall komma upp i 10 000 steg/dag. Ibland lyckas jag inte. Men eftersom jag bara hade hade kommit upp i 7000 steg vid sju, så var det bara att klä på sig regnstället och locka ut hundarna som inte såg så sugna ut. 
Det regnade i princip hela tiden vi var ute. Och hundarna blev snabbt dyngsura. Troja var den som verkade mest missnöjd med vätan. Funderar på om jag borde köpa ett regntäcke till henne. Kanske lite töntigt. Men hellre att hon får bekväm och bra med motion tillsammans med mig.
När jag kom hem mätte jag upp rundan som vi (jag och syrran) gick ikväll. 


Fick den till 5,19 km. 
Det enda negativa med att gå en rask promenad på kvällen, är att endorfinerna är på topp när man lagom ska gå och lägga sig. Men kvällen är den enda tiden på dygnet som funkar just nu. Det blir bättre sen när skolan börjar...

Nu ska jag hänga en maskin tvätt och sen försöka sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar