20 juni 2011

Planering och åter planering

Denna veckan ska det fixas en hel del. Som tur är ska vi inte vara hemma så mycket på midsommarafton, så den dagen består bara i frukost och lite paketöppning.
Men innan dess ska det städas och fixas fem styck maskerad utstyrslar. Jag ska till optikern för ett "återbesök". Ska även hämta lite bakgrejer hos ett företag. Sånt jag ska ha till tjejernas tårtor på söndag. Det ska göras tårtor, kakor och ev. en laddning bullar till innan dess. Måste nog ta en sväng till Jönköping i veckan för att inhandla kläder till tjejernas maskerad kalas. Men får ta det som sista utväg om jag inte kommer på något annat. Hade ett förslag till maken, att han kunde vara liemannen. Men vet inte om han var så sugen på det. Jag vet vad jag ska klä ut mig till i alla fall. Ska kolla med tjejerna vad dom vill vara. Har hört spiderman och pippi långstrump. Men det kan ändras på en kvart.
Bakningen får bli i morgon och ev. på onsdag. Tur att det finns frys. Tårtorna tänkte jag göra på lördagen. Egentligen ska man göra fyllningarna på fredagen och sen täcka tårtorna på lördagen och sen dekorera på den dag man ska ha dom. Alltså på söndagen. Men eftersom vi är borta på fredagen och på söndagen vet i sjutton om jag kommer hinna dekorera dom, så får jag göra allt på lördagen istället. Måste ju fixa maten till söndagen också. Å den måste göras på söndagen. Fullt upp med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar