10 juni 2011

Bloggtorka

Har inte haft lust att blogga på ett tag. Men jag är i alla fall tillbaka från sjukskrivningen sen ett par dagar tillbaka. Och det går hur bra som helst. Hade inte trott något annat heller. Måste säga att jag har varit pigg sen dagen efter operationen.

Förra veckan njöt vi av solen och det härliga vädret. Tjejerna har badat i sin nya bassäng. Tänk vad roligt det kan vara att bada i stort sett varje dag. Vi har funderingar på att investera i en ny stor bassäng med stålställning. Mest för att alla ska kunna bada. Och sen för att tjejerna (framförallt Ebba) ska kunna använda puffarna som balans medan hon går på botten i bassängen. Den bästa och mest skonsamma belastningen för benen. Och hon om någon behöver det. Det var så Linnea började gå förra sommaren när vi hade varit på kalas. Med puffar och lagom vattennivå i sjön. Det var häftigt att se. Nu ska vi försöka få Ebba att vilja göra det samma. Både i bassäng och i sjön här hemma när vattnet blivit varmare. Hon gick omkring på ett trappsteg i rehabbassängen i Stockholm i våras. Skönt att bassängerna inte är så dyra längre.

I eftermiddag var det tänkt att jag skulle fixa mina naglar. Men oturligt nog hade någon dubbelbokat. Så då fick jag snällt stå över dagens tid. Det är väl så när man varken ska gifta sig eller ta studenten. Fick en ny tid nästa fredag kl. 18. Lite sent för min smak. Men i dessa tider får man inte vara kräsen. Det är ju trots allt högsäsong hos nageldesignerna.
Var och gjorde en synundersökning här om dagen. Nästa vecka ska jag tillbaka för att prova linserna som är beställda. Oturligt nog hade dom inte just dom linserna jag behöver hemma. Men vad gör det.

Igår satt jag, Carro och tjejerna och gjorde inbjudningskort till tjejernas kalas. Om två veckor fyller tjejerna 4 år. 4 år Redan. Vad tiden går fort. Ebba och Linnea gick loss på alla stickers på dom tillskurna pappren. Det  blev riktigt fina kort. Skrev ut texten på datorn. Nu ska jag bara fixa kuvert och skicka iväg korten.

Nu ska jag äta lite frukost och sen blir det en tripp till Jönköping och inhandla bl.a. lite garn och garderobsinredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar