11 februari 2013

Medicinering

Dagen spenderar vi på dagbarnvården på Ryhov. Tjejerna har suttit och ätit sin lunch och tittat på bolibompa.
Förrförra gången strulade det som sjutton för Linnea. På sjätte gången funkade det sist. Och nu denna gången gick det på första försöket för båda. Linnea sa till mig när allt var klart med pvkn och droppet inkopplat, att hon hade suttit och tänkt i bilen på vägen hit att det skulle gå på första försöket. Underbara unge!!

Det blev även mätning och vägning idag. Ebba är 91 cm lång och väger 19,5 kg. Linnea är 94,5 cm och väger 22 kg. Och som vanligt som kommer snacket om dietist. Vilken vi redan har varit hos. Och som ansåg att tjejerna åt som dom borde. Men vad ska jag göra då?! Det är fasen i te lätt när barnen inte rör på sig lika mycket som ickehandikappade barn. Visst förstår jag att dom bara vill väl och tänker på barnet.

Ebba vaknade med flammig hud. På sjukan sa dom att det kunde vara något virus. Så idag håller vi oss inne på rummet.
Har varit nere på lekterapin och hämtat pyssel till tjejerna. Så nu roar dom sig med att måla smyckesask, tändsticksask och löser klurigheter i en bok.

Den här dagen blev faktiskt bättre än jag trott. Och jag tror nog att vi tar en tur förbi Mc D och köper oss varsin milkshake på vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar