13 januari 2017

Alltid tillsammans

Jag är så innerligt glad att Linnea och Ebba har varandra. Dom vet exakt hur den andra mår när den har ont, vet hur nervöst det är att rulla ner till op. Hur det är att vakna upp med ett vadderat ben. Att inte kunna vara med överallt pga av sitt handikapp. Men att alltid ha någon som finns där i vått och torrt. Trots att tjejerna är väldigt olika till sättet och är intresserade av olika saker. Så är dom bästa vänner och känner varandra utan och innan. Dom har legat tätt, tätt intill varandra i 9 långa månader i min mage. Säkert sparkat sönder den andras skelett. Delat spjälsäng de första månaderna och tvillingvagnen. Ändå tröttnar dom aldrig på att vara nära och ge varandra trygghet. 

Att komma in till deras rum när man ska gå och lägga sig och se dom ligga nära varandra gör mig både varm och glad. Jag vet att dom alltid kommer finnas där för varandra i vått och torrt även i vuxen ålder. Tvillingar har ett speciellt band till varandra. Och det är inte så svårt att förstå.
Det kan slå gnistor och orden kan vara både fula och höga i volym. Men ordet förlåt finns nära till hands och i nästa stund kan skrattet eka och en annan lek är i full gång. Ibland kan det vara svårt att kompromissa och låta någon annans lek gå före sin egen. Eller i vilken robloxvärld man ska spela på IPaden.
Jag är innerligt tacksam över att få vara judt Ebba och Linneas mamma. Dom berikar mitt liv så enormt.

❤️❤️❤️ Mina tjejer ❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar