17 december 2010

Jul feeling och läkarbesök

Idag har jag en jäkla massa att göra. Tvätta ifatt. Tvättstugan ser ut som kriget dragit fram där. Dessutom har jag en hel del att vika ifatt också. Har nästan struntat i allt vad tvätt heter nu en vecka. Vilket gör nu att jag har hur mycket som helst att fixa med nu.
Har även tänkt att börja slå in lite julklappar. Tänker inte göra som mamma, sitta kvällen innan och göra det.
Men det enda som saknas nu är, jul feelingen. Brukar inte har så mycket feeling innan jul. Men den brukar komma på julafton i alla fall. Men jag skulle vilja känna känslan innan. Den ökar ju förväntan på en härlig helg med släktingar och härlig stämning. 

Igår var jag, maken, Ebba och Linnea i Jönköping en sväng för att tjejerna skulle till ögon för att testa synen. Det görs varje år. 
Båda tjejerna var duktiga och svarade på vad det var för bilder på väggen, peka på bamses nästa på en klistermärke på en pinne. Dom fick även titta i en apparat som skulle mäta deras syn. Båda hade lite brytningsfel. Men inte så pass mycket att dom behöver glasögon än. Nästa kontroll blir på bvc på 4-års kontrollen.
Efteråt åkte vi till A6 och gick i några affärer och åt lunch på MC D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar