6 december 2010

Pulkaåkning

Idag på förmiddagen tog jag med mig tjejerna ut för att åka lite pulka nu när dom ändå var lediga från dagis. Vädret var tipptopp, 3 minusgrader och uppehåll. Vi var ute en stund och gick omkring här omkring. Syrran kom efter en stund och hjälpte till och dra på en av tjejerna. Lite halvt jobbigt att dra båda samtidigt. Kul hade vi, förutom dom två gånger som tjejerna välte med pulkan. Snö i ansiktet är ingen höjdare. Hoppas att vi kan ta oss till en riktigt pulkabacke i helgen eller någon helg framöver. 
Ebba och Linnea
Linnea
Ebba

Vid lunch åkte jag in en sväng på möte. Under tiden var Carro här hemma och passade tjejerna. Det är tur att jag har henne. För jag vet inte hur jag hade klarat det annars. Tack Carro för att du ställer upp! Mötet gick bra och ska dit igen på fredag.
I eftermiddags var svärfar här med sambo för att gratta maken. Nu är alla kalas avklarade. Trodde inte att man brukar fira i dagarna tre när man fyller. Men så är det när gästerna inte kan samma dag. Men kul hade vi. Tjejerna visar ju helt klart sin "rätta" sida när farfar och C är här. Tjejerna busar och tramsar och flamsar för fulla muggar. Båda somnade gott i alla fall. I morgon är det upp tidigt igen. Gillar verkligen inte tidiga morgnar. Och särskilt när man måste gå upp extra tidigt för att åka 1 mil till dagis. Är så less på det. Det blir ett jäkla åkande. Men, men...

Nu ska jag nog ta och gå och lägga mig och hoppas på att tjejerna sover hela natten utan avbrott. Förra natten var vi uppe tre gånger sammanlagt. Tror det är mycket drömmar hos Linnea. När hon vaknar och ropar på mig. Vaknar även Ebba. Inte så skoj. Men vad gör man, när dom delar rum. 

Kom och tänka på förut att vi skulle ha varit uppe i Stockholm nu. Tjejerna skulle ha varit på kontroll uppe på Astrid Lindgrens barnsjukhus i morgon och på onsdag. Men en bentäthets röntgen apparat hade gått sönder. Så resan blev framflyttad till mitten på januari.

Nähä! Natti natti på er alla där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar