20 december 2010

Nej tack!

Nej tack till maginfluensa. På dagiset där tjejerna går, var det ca 20 barn som skickades hem med kräksjukan. Så denna veckan får tjejerna helt enkelt vara hemma. Trots att jag pratade med en fröken idag och att denna sa att det inte var nya fall och de som har varit sjuka, kommit tillbaka och var friska. Så vill jag inte riskera att ligga och kräkas på julafton. Och dessutom skulle det förstöra jullovet. Denna veckan skulle dom ändå bara gått mån, tis och ons. Förvisso missar dom julfesten i morgon. Har ev. gått med på att titta in en sväng på onsdag och hämta hem lite extra kläder. Men tänker fråga om någon är magsjuk på dagiset först. På tjejernas avd. var det ingen som var sjuk i alla fall.
Kräkas är det värsta jag vet. När jag var yngre grät jag alltid när jag kräktes. Tur för mig att jag inte kräktes en enda gång när jag var gravid. Ebba är rätt lik mig i det avseendet. Hon brukar också gråta och få panik när hon mår illa och känner av att hon ska kräkas.
Usch, vilket trist inlägg det här blev. Men är i alla fall glad över att ha sluppit undan det än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar