30 maj 2011

Morsdag

Igår fick min käre make ett infall när vi satt vid frukostbordet. Han tyckte vi skulle ta en tripp till Västervik och överraska min mamma. Hon hade egentligen annat planerat. Men med lite hjälp av mammas särbo, styrde vi upp det hela smidigt. Vi lyckades även få med oss syrran och hennes goa Neo.
Så efter lite stress och fix kom vi iväg till Västervik. Handlade lite fika och tårta och sen ringde jag och kollade var C och mamma var. Det var lite häftigt att få äran och överraska mamma, eftersom hon inte hade förväntat sig att vi skulle komma och hälsa på.
Fikade lite hos mamma (min gamla lägenhet) först. Tittade på en massa gamla kort från när vi var små. Skulle kunna sitta hela dagen och titta. En hel byrålåda full. Kunde bara konstatera att man var gullig fram till dess att man fick glasögon. Vilket dåligt mode det var då med stora glasögon. Rosa hade jag dessutom.
Sen gick vi ner till stadsparken, så barnen fick gunga och leka av sig. Fick även träffa en av mina allra bästa vänner några timmar. Kul att hon kunde ansluta sig till oss i parken och sen efteråt gå och äta med oss. Tjejerna gillar verkligen henne. Dom busar och stimmar så fort hon är i närheten.
När kvällningen kom var det dags att åka hem. Hade en riktigt bra dag igår med nära och kära. Var dessutom härligt att återse sköna Västervik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar