28 september 2013

En dag i skolan

Av olika anledningar var båda tjejernas assistenter lediga idag. Så då tog vi (T och jag) tillfället i akt att själva vara med i skolan. Jag är ju välkänd i klassen vid det här laget i.o.m inskolningen. Det är en bra klass tjejerna har hamnat i. Klart klassen har några goa busungar. Så är det ju alltid. Bra fröknar som barnen nästan alltid lyssnar på direkt. Tjejerna har hunnit få många kompisar. Både i klassen och i högre årskurser. Varför oroa sig i onödan. Det hade jag inte behövt. 
Idag frågade en kille mig om jag skulle komma tillbaka fler gånger när vi satt och byggde med små bitar som hette plus plus. Hälsa på i klassen fler gånger  kommer jag säkert att göra. Det är en förmån. 
Känner igen mig mycket i Ebba och Linnea när jag var i deras ålder. Dom leker mest grabbar. Hemma pratas det mest om två speciella killar. Mysigt! 

Igår togs det kort i gympasalen. Till katalogen och enskilda. Frågade om syskonkort också. Och det gick bra. Fick se det kortet i datorn. Det blir garanterat en förstoring på det. 

Nu är det bäst att sova. I morgon blir det full rulle här hemma. Först ska husbilen in på vinterförvaring, handla, städa klart. För sen kommer tjejernas kusiner hit och ska sova över. På em kommer även pappa och hans fru hit. Tacomys på kvällen. På söndagen kommer resterande skara hit för litenostalgidag. Då ska vi titta på gamla super 8 filmer. Det ska bli kul att få visa våra barn filmer från när vi var små. 

Bäst att sova nu! Natti natti! 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar