24 september 2013

Hemma med Nea

I fredags halkade ju Linnea på sand i kapprummet på skolan. Då slog hon i armen i golvet. I söndags var hon smärtfri och nästan som vanligt igen. 
Men så i måndags morgon när hon skulle sätta sig på golvet vid Stampes bur, stöttade hon sig på något vis med den "onda" armen mot golvet. Linnea sa att det knakade till och fick rejält ont. 
Igår var det studiedag, så då var dom ändå hemma. Men istället för att baka och dona, blev det en dag med värk, Alvedon och vilande. 
Idag är Ebba i skolan och jag är hemma med Linnea. Vi har käkat frukost. Spelat spel och nu tittar vi på Bolibompa. 
Play-do hägrar sen. Ingen rast och ingen ro. Den enda skillnaden är att man får hjälpa till mycket mer och man får vara  mer försiktig när man lyfter. Mer pass, helt enkelt. Linnea får absolut inte trilla. Att ta emot sig med armen som antagligen är bruten, skulle vara förödande. 
Men det här är mitt liv liv. Och vet ni vad. Jag vill inte byta med någon. För jag trivs med mig själv och min familj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar