19 januari 2011

Shopping

Igår var jag på stan och shoppade lite. Eller lite och lite. Det blev en ganska dyr historia. Men vad gör man när barnen växer. Märkligt! Helt plötsligt gick båda tjejerna upp en storlek. Så det blev 3 mjukisbyxor var. Samt 2 tröjor var. Ett gäng trosor blev det också. Har en del kläder sen innan. Både ärvda och annat jag har köpt. Men som sagt. Kläderna börjar sitta åt på dom och byxorna har blivit lite för korta. 
Tycker det är illa vilket som. Barn som har för små kläder på sig och även barn som har alldeles för stora kläder. Där byxorna räcker ända ner under foten eller varför inte tröjor som går långt nedanför handen. Har alldeles för stora kläder på barnen ser minst lika illa ut som att sätta på barnen för små kläder. Men det är min åsikt. Ni andra kanske har någon annan.
För en gång skull köpte jag något nytt till mig själv. En tunika/klänning, som jag har tänkt ha på fredag när jag och mannen ska ut och äta middag. Ska bli riktigt härligt att få komma hemifrån och få umgås med vuxna utanför hemmet.
Tjejerna ska ha fredagsmys på annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar