31 januari 2011

Time

För frukost här hemma. Tjejerna har sen en stund tillbaka åkt till dagis. Jag har farmat färdigt. Så nu är det bara frukosten kvar innan plikten kallar. Kläder ska sorteras ut, disken ska tas och gardiner ska strykas. Ska nog ta och göra lite bullar sen också. Det är så smidigt nu när dom åker taxi till dagis. Det är bara att gå ut och hämta dom och sen fortsätta med det man gjorde innan. Men vissa dagar hämtar jag dom. Förut var jag tvungen att åka tjugo i två och sen komma hem halv tre. Nästan en hel timma sammanlagt bara för att hämta på dagis. Samma sak gällde på morgonen. Åka tjugo i åtta och hem halv nio. 
Måste också göra plats till alla blommor jag fick nu när jag fyllde. Fina blomgrupper och krukväxter som ska knökas in bland dom som redan finns. 


Minnena efter torsdagens äventyr börjar blekna mer och mer. Särskilt nu när jag inser att det gick bra för lilla Ebba. Vill gärna behålla orsaken till dom närmsta jag känner. Men på något sätt måste jag ändå få skriva av mig.  Det är som en rävsax det där. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar