9 augusti 2012

2 nätter...

...är de nätter vi har sovit i vår skola. Förutom den natten vi sov här innan möblerna var på plats. Undra om man kommer säga något annat än skolan. Hemma hoppas jag. Första natten var lite pirrig för barnen. Många frågor, uppspelta och ville/kunde inte sova. Även jag hade lite svårt att somna. Hela dagen hade det varit full gas. Lite svårt att slappna av och sova då.

När vi flyttade hit (700 meter från vårt andra hus) vräkte regnet ner. Men det gick bra ändå. Nu står det kartonger huller om buller. Ganska många kartonger är redan tömda. Men ännu fler är fortfarande fulla.
Köket känns som prio ett. Sen skulle jag vilja börja med gardinerna.

Var på Ikea igår. Det fick bli ett snabbesök. 4 paxgarderober inhandlades. Två till hallen och två till walk in closeten. Köpte några småsaker. Ska göra en lista på vad vi kommer att behöva handla. Det är nog en hel del.

Efter ikeabesöket åkte vi och hämtade våra katter "hemma" och körde hem dom till skolan. Gammelkatten Rusdin gick omkring en stund. Sen la han sig och vila på golvet. Tindra skrek mest och var varvat nyfiken och varvat rädd. Sudden hittade vi först inte. Vi ropade och ropade. Men ingen Sudden kom. Tjejerna ville inte åka utan. Vid läggningen åkte pappan tillbaka till huset och kunde plocka med dig Sudden också. En nyfiken äldre herre.

Nu ska jag ta med mig barnen ner och äta frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar