29 augusti 2012

Sjukt nöjd...

...med min nya frisyr. Kände direkt att jag var i trygga händer hos frisören. Kan rekommendera Hon & Han i Nässjö. Hon förklarade vad mitt hår behövde. Kör sa jag. Kanalklippning blev det istället för uppklippning. Kanalklippningen är som uttunning kan man säga. Alla frisörer blir alltid så förvånade över tjockleken på mitt hår.
Det är otroligt skönt att slippa den tjockleken nu.
Hade tänkt att ljusa upp håret. Men det blev en brun toning istället. Och är glad att jag gjorde det. Tack J för rådet!
Ebba och Linnea kom till frissan med sin assistent efter dagis. Ebba har tjatat om att få följa med och titta hur det fungerar hos frissan. Och dom kom lagom tills det var dags att skölja ur toningen i håret. Fyra stora ögon. Många intryck fick dom. Måste säga att personalen gav ett underbart bemötande. Nästa gång tjejerna behöver klippas, ska jag ta med dom till hon & han. Om jag inte klipper dom själv igen vill säga.

Köpte med mig schampo och balsam. Och en olja som jag ska använda varje gång jag tvättat håret.
Använder nästan aldrig balsam. Brukar göra en inpackning ibland.
Inte undra på att håret spretar åt alla håll.
Nu får det bli andra bullar.

1 kommentar: