26 augusti 2012

Veckans tack och summering

Först och främst vill jag tacka h*n på kommunen som tog mig på allvar med taxibristerna.
Sen vill jag tacka personalen på Jönköpings djursjukhus. Underbart bemötande och mycket serviceinriktade.

För övrigt har halva veckan varit bra. Sen jag började skjutsa barnen själv till dagis kan man säga.
Bakade lite kakor i början på veckan. Har donat lite här hemma. Haft tvättstugetjänst. Fattar inte hur mycket kläder och handdukar man använder. Bara byta lakan i sängarna, blir maskiner.
Fast jag tycker det är ganska kul att tvätta kläder. Roligare än att ta hand om disken.

Helgen har varit underbar. Efter bra besked hos vet. i fredags, blev det tacos och fångarna på fortet med godis och chips.
Lördagen bjöd på marknad i Bringetofta. Har varit på bättre marknader. Men vädret var perfekt och korven smakade bra. Punkt!
En bit pizza och tv mys med familjen fick avsluta dagen.
Idag tog vi en tur till IKEA och införskaffade bäddsoffan vi har funderat på en stund.
Lite annat smått och gott. Ramar och taklampor till köket. Det är verkligen svårt med belysningen till rum med högt till tak.
Just nu har vi i stort sett bara lysrör. Det är ljust. Men noll mysigt och hemtrevligt.

Nu är det dags att sova, så man orkar upp i morgon.
Morgondagens första inlägg kommer handla om Ebba.
Mammas hjältinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar