14 februari 2011

Bra start på veckan

Så här nöjd och tillfreds här jag inte känt mig på länge. Känns som att vinden blåser med oss nu och inte mot oss. Härliga känsla! Tjejerna har haft det bra på dagis. Maken och jag har grejat i sovrummet. Jag har slipat dörrpost och torkat av allt som blivit slipat innan. T har bredspacklat klart och medan jag var iväg i Eksjö hos läkaren målade han runt fönster och dörrar. Skönt att jag slapp göra det. Så snart är det dags för mig att börja måla väggarna. Projekt renovera sovrum snart slutfört.

Hos läkaren gick det bra. Förstår förvisso inte varför jag var tvungen att åka dit. Kunde lika gärna ha tagit det per telefon. På tre veckor har värdena gått från skyhöga ner till normala. Det märks fysiskt på mig. Är så mycket piggare nu. Så i och med att värdena låg bra nu, så ska jag plocka bort hjärt medicinen. Och idag fick jag en annan som jag ska ta istället, för att hålla hormonnivån fortsatt normal. Sen ska jag ta nya prover om tre veckor. För att se om dosen är rätt inställd. Och någon gång efter det får jag kallelsen från kirurgen ang. operationen. Då bara informationsmöte. Sen tid för op. Har insett att jag behöver göra den. Ingen idé att streta emot då. Fråga så många frågor som möjligt till kirurgen. Då är jag förberedd och trygg.

Ska bära in Linnea till sin säng nu. Hon somnade i vår säng i vardagsrummet framför familjen annorlunda. Sen blir det sova för mig med.
Natti natti!

Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar