4 februari 2011

Lycklig

Är så glad över de val jag har gjort i livet. Men vissa saker rår man heller inte på. Vissa saker kan man tyvärr inte välja. Inte alltid heller vilka man måste ha kontakt med. 
Mycket hände när jag lämnade Västervik. Staden och vännerna som jag ofta längtar tillbaka till. Någon gång kanske man flyttar tillbaka. Vem vet. Fick lära känna flera nya små och stora individer sen. Och så föddes trollungarna. Då jag fick helt enkelt lära mig att vistas på sjukhus. Det är inte alltid otäckt att gå till läkare. Fick lära känna två helt fantastiska busfrön, som har lärt mig mycket. Och har bidragit till den jag är idag. Absolut inget jag ångrar. Klart dom flesta/alla vill få friska barn. Men dessa två tjejer har lärt mig att perfektionism inte är det minsta nödvändigt. Man kan vara lycklig ändå. Jag är lycklig fast dom har ett handikapp. Jag är lycklig för att jag får tillbringa massor tid med dom. Jag är lycklig för att vi valde att skapa dessa underverk. Jag är lycklig för att just dessa två tjejer är mina barn, som jag har blivit tilldelad. 
Jag är glad för att jag har valt att ta vissa risker som jag inte trodde jag vågade ta. 


Jag älskar min lilla och stora familj bara så ni vet. Ni är bäst.

1 kommentar: