17 februari 2011

Dilemma

Nu när nästan alla väggar är målade. Så upptäckte jag att det blivit en mörkare rand uppe vid taket. Troligtvis beror det på att färgen är målad två gånger där. Alltså först med pensel och sen med rollern, en liten bit omlott. Frågan är nu hur jag ska göra för att få bort randen. Börjar jag måla med pensel igen uppe vid listen, är väl risken rätt stor att randen blir ännu mörkare för att det då blir tre lager färg där och två på resten av väggen. Frågan är också om färgen blir mörkare och mörkare ju fler lager man målar. Eller om färgen inte blir mörkare efter två målningar. Jag har inte råkat ut för det här dilemmat innan. Så blev det inte någon gång i tjejernas rum när jag målade där. Vågar inte måla ett lager till i sovrummet ifall det ändå inte hjälper. Finns det någon som vet hur det funkar om färgen blir mörkare och mörkare ju mer man målar? Känns inte kul att fortsätta måla nu när jag inte är nöjd med resultatet. Men måste väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar