4 februari 2011

Enchiladas

Igår gjorde jag enchiladas till middag. Hittade receptet på arla kökets app i telefonen. Det första jag tänkte på när jag valde receptet var att det var få ingredienser och att det skulle ta kort tid att laga det. Inget avancerat med andra ord. Det är lite sting på köttfärsen, så därför tänker jag ändra om receptet lite till nästa gång jag ska laga det. Båda tjejerna tyckte det var lite för starkt och har man lite magproblem kan det vara läge att göra den lite mildare.
Enchiladas
Bilden är lånad från arla köket



Ingredienser  4 port

400g nötfärs
margarin
salt och svartpeppar
4 dl arla köket créme fraiche paprika & chili 
(nästa gång kommer jag ta hälften paprika, chili och naturell)
8 medelstora tortillabröd
4 dl riven ost för gratäng


Sätt ugnen på grill. Bryn färsen i margarinet i en stekpanna. Salta och peppra. Rör i 2 dl crème fraiche och låt det koka i 1 minut. Bred ut röran på bröden och lägg i en ugnssäker form. Strö över den rivna osten. Ställ in i övre delen på ugnen i 2-3 minuter.
Servera med resten av crème fraichen, lökringar och sallad. 

Mycket gott och ett enkelt recept för en fredagsmys kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar