14 maj 2011

Ingen rast och ingen ro

Det är redan fullt ös här hemma. Det ska torkas näsor stup i kvarten. En ropar kissnödig. Två sekunder senare ska det torkas näsa igen. Ingen rast och ingen ro. Om någon timma eller något mer ska jag göra en rabarberpaj och ta med mig bort till svärfar. Maken och svärfar håller på att kapa ved. Och lär hålla på så hela helgen. Känns lite delat. Jättebra att veden blir kapad på så kort tid, men trist att hela helgen försvinner i ett nafs. Och jag får ta tjejerna själv hela helgen. Men vi brudar få hitta på något skoj bara vi. Hade önskat att vädret var bättre, då hade vi lätt kunnat trolla bort många timmar i sandlådan. Tänk så skoj det kan vara att gräva och ösa sand.

Trodde i mitt stilla sinne igår att man skulle få sovmorgon idag. Höll tjejerna vakna till efter nio. Och kan ju säga att jag inte hoppade ur sängen med glädje innan sju i morse när tjejerna vaknade. Ikväll vill jag ha kvalitetstid med maken, så tjejerna får faktiskt gå och lägga sig innan eurovision. Trots att tjejerna gillar Erik Saade.
Linnea sa förut att hon var kär i Erik Saade och skulle gifta sig med honom. Going!!

Nähä! Ska väl ta och göra mig i ordning. Klockan är ju redan efter tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar