19 maj 2011

Tomt

Här hemma är det tomt och tyst. Tjejerna är på dagis. Dom trivs och har kul. Men jag saknar dom. För här är det tyst och tomt nu. Dagarna hemma i ensamheten är inte rolig jämt. Lugnt och skönt behövs ibland. Men idag är det inte en sådan dag. Är off idag. Känner mig tom inombords. Har inte lust att göra något. Inte idag. Men borde göra något. Men har inte ork till det. Har helt enkelt inte lust. Sovit för lite i natt. Upptäckterna jag åter igen har gjort, bevisar bara att allt är som det brukar. What to do? Ingen aning. Det är tomt, tomt inombords. Men jag vet vad jag vill och vilka som älskar mig för den jag är utan villkor. Dom personerna dömer inte mig. Att ge villkorslöst älskar jag. Och att få tillbaka villkorslöst är ännu bättre. Det jag vet i dag hade jag velat veta tidigare. Underbar känsla det hade varit. Vill leva i nuet. Och försöker varje dag. Det går bra. Och jag trivs med det. Den underbara känslan. Försöker inte dömma någon. För allt har en orsak, en mening. Men jag vet vad jag vill och vem jag är. Vägen är inte rak, det har jag märkt. Det finns många uppförsbackar och stoppljus. Men när medvinden kommer och ljuset slår över till grönt, då åker jag. Följer vindens kraft. Det är en underbar känsla. Men så är man där igen vid det irriterande knallröda ljuset.
Men en sak vet jag. Jag har blivit välsignad med två underbara barn. Och det finns inget hellre jag vill, är att vara med dom. Hela huset fylls med positiv energi. Då mår jag bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar