15 maj 2011

Ja vad säger man

Ska man skratta eller gråta. Är glad för Erics tredjeplats. Såg ut som han skulle vinna länge. Har suttit nervös hela röstningen igenom. Helt otroligt vilka spridda skurar det blev från dom olika länderna. Det var nog bara några få länder som inte fick 12 poäng. Rätt otroligt faktiskt.
Är till viss del glad för vinnarna eftersom det var svenska låtskrivare och koreograf. Samt svenska körsångerskor. Så att ha två svenska bidrag (1½ kanske) på topp tre är riktigt bra. Just nu känner jag ingenting för vinnarlåten. Men ju mer man lyssnar på den, desto bättre kanske den blir. Inte vet jag.
Att Italien kom som nummer två fattar jag absolut inte. En gubbslok vid ett piano. En totalt urdålig låt som inte platsar i eurovision. Enligt mitt tycke förstås.

Nu ska jag ta och gå och lägga mig. Barnen lär säkert vakna tidigt i morgon också. Skönhetsömnen behövs även för en 31-åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar