18 maj 2011

Veckans vikt

För fyra veckor sen började jag räkna point igen. Den första veckan vara en kamp mot hungern. Men mest var det nog mot godissuget. Min utgångsvikt var 89 kg. Där lite osäker på vad vågen visade första vägningen. Har gett upp vår egen våg, då jag upptäckt att den inte går att lita på för fem öre. Så nu tar jag mig en morgonpromenad bort till syrran varje onsdagsmorgon för vägning. Jag säger: Det funkar!

v. 17 vikt okänd
v. 18 (fred) 87,7 kg
v.19 (onsd.) 87,3 kg
v. 20 (onsd.) 86 kg

Har minst 6 kg kvar innan jag är nöjd. Dom kilona sitter på magen. Måste träna den mer. Sit ups och plankan får det bli lite oftare.
Dessutom har jag under dessa veckor haft på mig min stegräknare. Åh vad jag älskar den! Har som mål att komma upp i 10000 steg per dag. Några få dagar har det blivit mindre. Men oftast håller jag mig runt tio elva ungefär.
Tänk vad motiverad man kan bli av en stegräknare och en otäck våg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar